Formål: Fra at tage 45 min. kan den nye Herceptin subkutan injiceres på kun 5 min. Det skulle formidles til patienter og læger på en enkel og overbevisende måde.
Proces: Vi udviklede en række skitser, alle med kvinder i centrum af forskellige aldre og typer. Men vi blev klar over at det var tiden, de fem min., som var interessant og skulle i fokus. Vi gik desuden væk fra at beskrive en bestemt type kvinde, for istedet at inkludere alle kvinder, idet alle jo kan få kræft. Derfor faldt valget på den abstrakte skytsengel, som Roche allerede bruger som symbol for Herceptin. Den kombineret med et stort og klart '5 min' og et ur, er let at opfatte på alle sprog. Farverne kommer fra Herceptins designguide og logoet føjer sig derfor til rækken af deres øvrige designs.
Resultat: Et internationalt, enkelt og klart logo, som er nutidigt og vedkommende for folk. Logoets simple former kan let anvendes i diverse kontekster, f.eks. på lukkemekanismen på en mappe, og det virker samtidig identitetsskabende på eksempelvis udstansede blokke og leave-behinds.